tisdag 3 mars 2015






























Ja, jag försöker uppskatta alla årstider och väder, men det blygrå tunga som stängt ljuset ute i två veckor gör sig inte särskilt bra på bild. Kameran vill ha ljus. Idag kom ljuset. Vatten och ljus. Allt som behövs. Så blir det stjärnhimmel även i fjolårets vassrugge.
Även om kameran inte uppskattar februariregn och stormbyar så har även det vädret sina fördelar. Man kan gå i ide med gott samvete.
Hade jag inte fått feber, och om inte den benzoliknande atmosfären därute varit så ogästvänlig, hade jag förmodligen inte öppnat Stig Larsson "När det känns att det håller på att ta slut" igen som jag började på i juli 2013 men inte kommit igenom. Mina sängliggande dagar har jag roats oerhört av denna förtjusande bok med meningar som: "Göte Kildén hann bara resa sig innan fyra män rusade in och slog honom medvetslös, medan jag förskräckt ropade i mikrofonen: "Kamrater, sluta omedelbart! Vad gör ni? Sluta!och "Denna underbara värld. Jag brukar säga till unga människor. Passa på att njuta. För det här är paradiset. Eller vad förväntade du dig egentligen? Mer springbrunnar? Två regnbågar samtidigt?"

Och jag har sett två regnbågar samtidigt, ha! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar