onsdag 22 april 2015






























Man betalar räkningar och när det är klart märker man att man glömt en och man ser att Svd har skickat dubbla räkningar fast man bara får en tidning och när man ringer deras kundtjänst så har de stängt pga kurs idag och man kan liksom inte vakna utan går runt i fleecebyxor och stora koftor och man tänker bittra tankar och blir ännu bittrare för man gör det istället för att ta sig ur sin mörka lägenhet men man orkar inte ens äta frukost och när man ser sig i spegeln är det som att stå öga mot öga med döden och så råkar man se något i ögonvrån genom balkongfönstret och KABOOM, världens äldsta (ännu seglande) skepp glider förbi precis utanför fönstret. Och man är jag och jag bor här och denna utsikt rör om i mitt dävna mentala stillestånd varje dag. Skickar in friska vindar och fartyg från fjärran länder.
Jakten Dyrafjeld byggdes 1889, läser jag på hennes hemsida. Hon har seglat till Spetsbergen, Tasmanien, England, Australien, Åland Nya Zealand, New York, Kanariöarna.
Det är det jag gillar med att bo vid havet, att det liksom binder samman mig med hela världen. Havet tar inte slut någonstans. Jag måste inte segla ut där och ge mig ut i hela världen men gillar att påminnas om att allt hör ihop. Det finns mer än min lilla (tanke)värld. Bara tune in to the bigger mind liksom.
Enligt Ais:en är Dyrafjeld på väg till Horten nu vilket jag inte begriper eftersom Horten inte ligger åt Kungshamnshållet men vad vet jag om nautic och navigering.
Nu ska jag göra frukost. 14.05.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar