onsdag 27 maj 2015





































"Här skulle de kunna vara nu" tänker jag när jag tittar ner på den nyuppbökade marken. Så lyfter jag blicken och där går de, som urtidsdjur i en saga och bökar i försommarängen. Vildsvinen som jag ser spår av överallt men aldrig stöter på. Förrän nu.
Besynnerligt jag upptäckte dem och inte de mig då jag hostade och fräste som bara den på vägen hit för jag hade fått en fluga i halsen. De bökar obekymrat i jorden och badar i bäcken och märker inte mig.
Jag vet ju att de håller där vid Svantorpet, pga kraftigt uppbökat, men tänkte inte det var någon reell risk/chans stöta på dem på dagen, då vildsvin är nattaktiva djur. Trodde de låg och sov i ett snår på dan. Men vad vet jag om Sus Scrofa och dygnsrytm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar