lördag 7 december 2019





















Ge tillbaks det du tagit
Tunga stenar, de sjunker till botten
För jag känner knappt igen dig
Vad var det vi lova' min vän?
Ge tillbaks det du tagit
Tunga stenar de sjunker till botten
I den kroppen som du fick
Som du fick från mor och far
I den kroppen som du fått
Som du på nåder får ha kvar
Låt aldrig det du inte valt
Nånsin' stanna, nånsin' stanna kvar
För det kan bli ditt, det kan bli ditt
En dag

Ge tillbaks det du tagit med Laleh -min mest spelade låt detta året enligt Spotify. 
Sammanfattningen av mitt 2019. Ett år bestående av inre sopsortering. Jag ger tillbaks det som inte är mitt och tar itu med det som är mitt. Jag har gått på själens hundvakt. Det är ensamt, mörkt och skitigt. 
Men det är lättare att andas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar